Pakalpojumi

Sociālo tīklu konti

Sociālajiem tīkliem gūstot aizvien lielāku popularitāti, attīstās arī sociālo tīklu funkcionālās iespējas. Latvijas populārākie sociālie tīkli Facebook, Twitter un Draugiem.lv jau kādu laiku piedāvā iespēju uzstādīt dažādas fona un vizuālā noformējuma ādiņas, lai ļautu atšķirties no citiem lietotājiem, parādītu savu izdomu, oriģinalitāti vai, piemēram, reklamētu savu uzņēmumu.

Sociālo tīklu aplikācijas parasti tiek veidotas ar mērķi, lai piesaistītu jaunus klientus uzņēmumam un jaunus sekotājus uzņēmuma sociālajam profilam.

Sociālo tīklu sniegtās priekšrocības uzņēmumiem:

  • veicina uzņēmuma atpazīstamību, piesaista papildus uzmanību, jaunus sekotājus un potenciālos klientus
  • papildus ziņu kanāls, kas nodrošina iespēju ātri paziņot par jauniem produktiem, precēm, piedāvājumiem, akcijām, notikumiem, darba meklēšanas sludinājumiem utt.
  • sociālais profils var nodrošināt daudz personiskāku komunikāciju ar citiem sociālā tīkla lietotājiem
  • atsauksmes un ieteikumi no sekotājiem, citiem sociālo tīklu lietotājiem un lapas apmeklētājiem
  • palīdz uzzināt papildus informāciju par uzņēmuma klientiem, viņu vajadzībām, jautājumiem un sniegt uz tiem publiskas vai privātas atbildes
  • papildus plūsma no meklētājprogrammām (SEO), jo meklētājprogrammas bieži vien izvada arī Jūsu uzņēmuma sociālā profila lapu

Uzņēmuma sociālā profila izveide un aktīva lietošana nodrošina arī to, ka neviens cits neizveidos viltus uzņēmuma sociālo profilu un nesāks ļaunprātīgi izmantot Jūsu uzņēmuma vārdu.

Sociālo tīklu komunikācijas vadlīnijas

Viss, kas tiek pateikt internetā, paliek internetā, tādēļ ir ļoti rūpīgi jādomā pie informācijas, kas tiek izpausta uz āru publiskai apskatei.

Ko darīt sociālajos tīklos:

  • rakstiet par to, par ko Jūs dabiski runātu kādā sabiedriskā pasākumā
  • komunicējiet ar citiem tāpat, kā Jūs to darītu aci pret aci
  • atbildiet uz sev adresētajiem ziņojumiem, jautājumiem un iesaistieties diskusijās
  • uzdodiet jautājumus par uzņēmuma sniegtajiem pakalpojumiem, produktiem, notikumiem, akcijām, to, kas patīk un to, kas nepatīk
  • dalieties ar jaunumiem, publiskām pateicībām un interesantiem notikumiem
  • izmantojiet sociālo tīklu dažādām kampaņām
  • esiet draudzīgi

Ko nedarīt sociālajos tīklos:

  • nerunājiet tikai par uzņēmuma piedāvātajiem pakalpojumiem vai produktiem, ik pa laikam ierakstiet arī ar uzņēmumu produktiem un pakalpojumiem nesaistītu informāciju
  • neesiet intraverti un neklusējiet
  • neesiet rupji un agresīvi

Ja sociālo tīklu komunikācija tiek izvērsta pareizi, tad tie var kalpot par vienu no uzņēmuma spēcīgākajiem un lētākajiem mārketinga līdzekļiem. Tie uzņēmumi, kas neapgūs šo jauno iespēju – atpaliks no saviem konkurentiem, kas to būs apguvuši.

Uzņēmuma Twitter konts

Twitter ir ļoti spēcīgs komunikācijas līdzeklis, ko paguvuši izjust arī aiz digitālās pasaules robežām (Swedbank bankas „baumu krīze”). Šī sociālā platforma parasti tiek izmantota, lai dalītos ar īsu, kodolīgu tekstuālu (komentāriem, idejām, pārdomām), kā arī vizuālu un video informāciju.

Twitter sniegtās pielietojuma iespējas uzņēmumiem:

  • jaunu darbinieku meklēšana
  • tūlītēju atbilžu sniegšana/saņemšana
  • tūlītēju atsauksmju saņemšana
  • informācijas iegūšana par to, ko runā citi uzņēmumi
  • informācijas iegūšana par konkurentu piedāvājumiem un komunikāciju

Uzņēmuma Facebook un Draugiem konti

Facebook un Draugiem savā starpā ir līdzīgi (ir savas nianses kā vienam tā otram, taču lielos vilcienos abas platformas ir līdzīgas), savukārt diezgan atšķirīgi no Twitter. Twitter tiek lietots kā nelielu ziņojumu izplatīšanas līdzeklis, savukārt Facebook un Draugiem ir iespējams publicēt daudz garākus ziņojumus, veidot lapas, pievienot ārējas aplikācijas, reģistrēt privātus vai uzņēmuma profilus, pievienot attēlu un video galerijas u.c. Lai arī visi trīs minētie sociālie tīkli visu laiku tiek attīstīti, papildināti un aizgūst idejas viens no otra, Facebook un Draugiem pagaidām piedāvā plašākas iespējas.

Facebook un Draugiem sniegtās pielietojuma iespējas uzņēmumiem:

  • Twitter plūsmas iekļaušana savā lapā/sienā (Draugiem.lv šo funkcionalitāti šobrīd cenšas aizliegt)
  • ātra informācijas, jaunumu un notikumu komunicēšanas iespēja
  • attēlu, pasākumu un notikumu atspoguļošana
  • aplikāciju izmantošana jaunu sekotāju piesaistei, uzņēmuma uzticības un reputācijas stiprināšanai
  • detalizētas uzņēmuma kontaktinformācijas attēlošana
 

Jaunākie darbi